مجله حامی نو

هتل پنج ستاره

هتل پنج ستاره
همه ما می‌دانیم که هر چه یک هتل ستاره‌های بیش‌تری داشته باشد، شرایط رفاهی مطلوب‌تر و همچنین قیمت گران‌تری دارد. اگرچه این سیستم تقسیم‌بندی و ستاره‌دهی به هتل‌ها همواره مورد اعتراض برخی از منتقدین بوده است اما هنوز هم به عنوان پذیرفته‌ترین طبقه‌بندی مراکز اقامتی در سراسر جهان کاربرد دارد.
مقاله های بیشتر از معماری

بدیهی‌ترین نکته در مورد کسب هر ستاره برای هتل‌ها، داشتن امتیازات و امکانات مناسب و کافی است. در این میان حتی در شرایط برابر نوع امکانات ارايه‌شده و میزان نوآوری و تکنولوژی به کار رفته در آن نیز می‌تواند در رتبه‌بندی هتل‌ها نقشی به سزا داشته باشد و این موضوع بسیار مهم است که نوع هتل خود را بر اساس نیاز و نوع سفر خود انتخاب کنید. قطعا انگیزه، هزینه و هدفی که از سفر به منظور استراحت و تمدد اعصاب صورت می‌گیرد با سفرهای تجاری و کاری متفاوت بوده و امکاناتی که مورد نیاز هر گروه از مسافران نیز قرار دارد، یکسان نیست.

نوع سرویس‌دهی به میهمانان، میزان حرفه‌ای بودن کارکنان هتل، محل قرارگیری هتل در شهر، امکانات ورزشی– تفریحی جانبی، نوع و تعداد رستوران و کافی‌شاپ‌های موجود، وسایل به کار رفته در اتاق‌ها و لابی هتل، امکانات ارتباطی و خدمات جانبی هر یک در کسب تعداد بیش‌تر ستاره‌های هتل تاثیرگذار هستند.

حال اگر قصد سفر دارید و در حال بار بستن هستید بهتر است بدانید بر اساس درجه بندی هتل ها، حداقل خدماتی که انتظارتان را می کشد، چیست. ضوابط درجه بندی هتل ها شامل شرایط و موارد متعددی است که برای سهولت درک آن، در اینجا فقط به برخی از استانداردهای کلی هتل های 3 تا 5 ستاره، به صورت خیلی مختصر در بخش فضای اصلی اتاق اشاره می کنیم زیرا حجم مطالب بقدری است که حتی نمی توان عناوین آن را در این نوشته گنجاند.

چه انتظاری داشته باشید

فضای اتاق در هتل، شامل مواردی مانند: نظافت، ابعاد و اندازه اتاق و کیفیت کلی تجهیزات آن خواهد بود و شما که قرار است از این هتل ها استفاده کنید بهتر است با دقت بیشتری به جزئیاتی که ذکر می شود، توجه فرمایید. توجه داشته باشید که بهداشت و پاکیزگی در تمامی کلیه سطوح الزامی بوده و نداشتن پاکیزگی و بهداشت در هیچ یک از سطوح هتل ها قابل چشم پوشی نیست.

*** 3 ستاره ها: کنترل تلویزیون و یخچال

وسایل با کیفیت خوب، چیدمان زیبا و درست که با یکدیگر هماهنگ باشند. اتاق باید طوری باشد که سر و صدای مزاحم وارد اتاق نشود. در این سطح به مواردی چون کیفیت تشک، نورپردازی مناسب، پوشش مناسب پنجره و جنس پرده، وجود کنترل برای تلویزیون، یخچال، قلم و کاغذ یادداشت در اتاق توجه کنید.

**** 4 ستاره ها: مینی یخچال و روم سرویس

در این سطح، علاوه بر وجود امکانات هتل های پایین تر، باید مواردی چون وجود میز ناهار خوری مناسب در اتاق، تشک مناسب با تاج بالای تخت، مینی یخچال (اقلام خوراکی قابل خرید در یخچال اتاق)، تلویزیون بزرگ تر از 14 اینچ، اینترنت، لوازم التحریر مناسب و وجود خدمات 24 ساعته سرویس غذا و نوشیدنی در اتاق (روم سرویس) و همچنین وجود صندوق امانت در اتاق از الزامات است.

***** 5 ستاره ها: اهمیت جزئیات

علاوه بر رعایت همه موارد هتل های 3 و 4 ستاره، در این سطح هر کدام از جزئیات اهمیتی چند برابر پیدا می کنند. بنابراین به موارد و جزئیات توجه ویژه مبذول دارید. زیرا سطح هتل 5 ستاره یعنی بالاترین سطح ارائه خدمات در تمامی بخش های هتل. کیفیت بسیار عالی با وسایل لوکس، چیدمان و تزئین به صورت حرفه ای به همراه استفاده از تابلوهای نفیس هماهنگ با دکور اتاق. استفاده از بهترین تشک ها، میز آرایش و تحریر شیک و مناسب. در این سطح خدمات سرویس غذا و نوشیدنی در اتاق (روم سرویس) به سریع ترین و حرفه ای ترین وجه ممکن در اتاق انجام می شود.

تبلیغ با میترا نت